Η παρακαταθήκη του Ντέιβιντ Μπόουι στον καμβά

Η παρακαταθήκη του Ντέιβιντ Μπόουι στον καμβά
epa05705508 A woman looks at a moving image of late artist David Bowie by Gavin Evans in the former Hansa Studios in Berlin, Germany, 08 January 2017. Bowie recorded some of his most famous songs in the Hansa Studios, which paid tribute to the artist by showing a series of lectures and movies on his 70th birthday. Bowie died 10 January 2016. EPA/FELIPE TRUEBA

Η ενέργεια που έβαλε στις μελωδίες του, στις περφόρμανς του, στους δυνατούς στίχους του ξεχειλίζει και από το κάδρο του πίνακα.

Ήταν ακούραστα δημιουργικός, πειραματιζόταν με τη μουσική και τη μόδα, δούλεψε ως μίμος, δούλεψε σε καμπαρέ. Ο Ντέιβιντ Μπόουι ήταν όλα αυτά και πολλά άλλα. Να αποτολμά, όμως, και στον καμβά; Ο αεικίνητος να περιορίζεται στο πλαίσιο του τελάρου; Γιατί ο Ντέιβιντ ζωγράφιζε. Φεύγοντας, άφησε πίσω του σειρά αυτοπροσωπογραφιών (και πορτρέτων, σαν αυτό του Ίγκι Ποπ).

Η ενέργεια που έβαλε στις μελωδίες του, στις περφόρμανς του, στους δυνατούς στίχους του ξεχειλίζει και από το κάδρο του πίνακα. Τα μουσικά του βίντεο, οι εικόνες στα εξώφυλλα των άλμπουμ του, οι περσόνες του πάνω στη σκηνή είναι μαγνήτης για το μάτι. Μαγνητίζουν το μάτι και οι πίνακες του. Αυτό το στατικό που περιμένει κανείς μέσα στο πλαίσιο ενός έργου ζωγραφικής, στα χέρια του Ντέιβιντ παύει να είναι στατικό.

Οι επιρροές του από γνωστούς ζωγράφους του 20ου αιώνα είναι φανερές: Φρανκ Άουερμπαχ, Ντέιβιντ Μπόμπεργκ, Φράνσις Μπέικον, Φρανσίς Πικαμπιά.

Ερώτηση: Οι πίνακες του Μπόουι έχουν την ίδια δύναμη και φρεσκάδα όπως εκείνη που έβλεπαν οι πιτσιρικάδες της δεκαετίας του 1970 να εκτοξεύει τον Ziggy Stardust στα «Top of the Tops» του BBC;

Απάντηση: Ναι, έχουν.

Μπορείτε να δείτε τη συλλογή με τα έργα του Μπόουι εδώ.