Microsoft: Η έλλειψη μνήμης ανεβάζει ξανά τις τιμές του Xbox – Έως 150 δολάρια ακριβότερες οι κονσόλες

Microsoft: Η έλλειψη μνήμης ανεβάζει ξανά τις τιμές του Xbox – Έως 150 δολάρια ακριβότερες οι κονσόλες
Photo: Shutterstock
Μετά την Apple, και η Microsoft ανακοίνωσε αυξήσεις που φτάνουν έως τα 150 δολάρια στις κονσόλες Xbox, καθώς το αυξημένο κόστος εξαρτημάτων αναγκάζει τους τεχνολογικούς κολοσσούς να αναπροσαρμόσουν τις τιμές των προϊόντων τους.
  • Η Microsoft αυξάνει τις τιμές των Xbox κατά 100 έως 150 δολάρια παγκοσμίως από την 1η Αυγούστου.
  • Το κόστος μνήμης και αποθηκευτικών μέσων έχει αυξηθεί πάνω από 2,5 φορές, σύμφωνα με την εταιρεία.
  • Νέες ανατιμήσεις ανακοίνωσε και η Apple, επηρεάζοντας από τα MacBook και τα iPad έως το Vision Pro.

Διπλό πλήγμα δέχθηκαν οι καταναλωτές την Πέμπτη, καθώς η Microsoft ανακοίνωσε νέο γύρο αυξήσεων στις τιμές των Xbox, λίγες ώρες μετά τις ανατιμήσεις της Apple σε υπολογιστές, tablets και άλλες συσκευές.

Οι αυξήσεις, που σύμφωνα με τις δύο εταιρείες οφείλονται στην εκτίναξη του κόστους μνήμης και αποθηκευτικών μέσων, αναμένεται να κάνουν σημαντικά ακριβότερες τις αγορές τεχνολογικών προϊόντων ενόψει της εορταστικής περιόδου. Για τους φίλους των βιντεοπαιχνιδιών, το gaming μοιάζει πλέον περισσότερο με ακριβό χόμπι παρά με προσιτή μορφή ψυχαγωγίας.

Η Microsoft ανακοίνωσε ότι από την 1η Αυγούστου οι δημοφιλείς κονσόλες Xbox θα ακριβύνουν κατά 100 έως 150 δολάρια παγκοσμίως. Τα μοντέλα με αποθηκευτικό χώρο 512 GB θα αυξηθούν κατά 100 δολάρια, ενώ οι εκδόσεις του 1 TB κατά 150 δολάρια. Παράλληλα, η έκδοση Xbox με αποθηκευτικό χώρο 2 TB θα αποσυρθεί πλήρως από την αγορά.

«Τον περασμένο Οκτώβριο αυξήσαμε τις τιμές των Xbox στις ΗΠΑ κατά 20 έως 70 δολάρια. Ελπίζαμε ότι δεν θα χρειαζόταν νέα αύξηση, ωστόσο τους τελευταίους μήνες εξετάσαμε μαζί με τους προμηθευτές όλες τις διαθέσιμες επιλογές», ανέφερε η Microsoft σε ανάρτησή της.

Η εταιρεία ανέφερε ότι το κόστος μνήμης και αποθηκευτικών μέσων έχει αυξηθεί πάνω από 2,5 φορές, ενώ εκτιμά ότι το κόστος ενδέχεται να διπλασιαστεί ξανά έως το φθινόπωρο του 2027.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τρίτη αύξηση μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια

Πρόκειται για την τρίτη ανατίμηση που εφαρμόζει η Microsoft στη σημερινή γενιά Xbox, μετά τις αυξήσεις του Μαΐου και του Οκτωβρίου του 2025.

Ως αποτέλεσμα, το Xbox Series X είναι σήμερα έως και 300 δολάρια ακριβότερο σε σχέση με την τιμή με την οποία κυκλοφόρησε το 2020.

Η έλλειψη μνήμης επηρεάζει συνολικά τον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών, οδηγώντας πολλές εταιρείες σε αυξήσεις τιμών τους τελευταίους μήνες.

Οι βασικοί ανταγωνιστές της Microsoft, η Sony και η Nintendo, έχουν ήδη προχωρήσει σε ανατιμήσεις για το PlayStation 5 και το Nintendo Switch 2 αντίστοιχα, επικαλούμενοι παρόμοιες πιέσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Στο ίδιο μοτίβο και η Apple

Οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται στις κονσόλες παιχνιδιών. Οι υπολογιστές και οι υπόλοιπες συσκευές που βασίζονται σε τσιπ μνήμης και αποθήκευσης έχουν επίσης γίνει ακριβότερες στην παραγωγή.

Λίγες ώρες πριν από την ανακοίνωση της Microsoft, η Apple προχώρησε σε αυξήσεις τιμών έως και 300 δολαρίων σε σειρά προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένων των MacBook, iMac, iPad, Apple TV, HomePod και Vision Pro.

Η Microsoft σημείωσε ότι οι επιπτώσεις είναι ιδιαίτερα έντονες στις κονσόλες παιχνιδιών, καθώς σε αντίθεση με άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, συχνά πωλούνται με πολύ μικρό περιθώριο κέρδους ή ακόμη και κάτω από το κόστος παραγωγής τους.

Προκειμένου να περιορίσει τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων, η εταιρεία παρουσίασε παράλληλα προγράμματα αγοράς με δόσεις και άτοκη χρηματοδότηση, καθώς και πρωτοβουλίες για την προώθηση μεταχειρισμένων κονσολών μέσω συνεργαζόμενων λιανοπωλητών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ: