Οι μεγαλύτερες απογοητεύσεις του αμερικανικού box office για το 2019

Οι μεγαλύτερες απογοητεύσεις του αμερικανικού box office για το 2019
Από το Hellboy στους Charlie’s Angels.

Το 2019  ήταν μια χρονιά των άκρων για το κινηματογραφικό box office στις ΗΠΑ, με μεγάλες εισπρακτικές επιτυχίες αλλά και παταγώδεις αποτυχίες. Αν και ταινίες όπως οι Joker, Avengers: Endgame και Frozen 2 έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2019, πολυάριθμες άλλες ταινίες έγιναν δεκτές με υποτονικότητα από το κοινό.

Το πιο πρόσφατο εισπρακτικό «φιάσκο» ήταν το Playmobil: The Movie, μια ταινία κινουμένων σχεδίων εμπνευσμένη από το γνωστό γερμανικό brand παιχνιδιών. Οι εισπράξεις το πρώτο σαββατοκύριακο ήταν μόλις 668.000 δολάρια· πρόκειται για την τρίτη χειρότερη πρεμιέρα για μια ταινία που προβλήθηκε σε πάνω από 2.000 κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ.

Δεδομένου ότι η ταινία, στην οποία δάνεισαν τις φωνές τους οι Daniel Radcliffe και Jim Gaffigan, κόστισε 75 εκατομμύρια δολάρια (δίχως να υπολογίζουμε τις δαπάνες για μάρκετινγκ), μπορούμε άνετα να πούμε ότι πρόκειται για μια εισπρακτική «βόμβα».

Γενικά, οι ταινίες εκτός Disney για όλη την οικογένεια δυσκολεύτηκαν να βρουν κοινό το 2019. Εκτός από το Playmobil: The Movie, …σκούρα τα βρήκαν και οι ταινίες Missing Link και Ugly Dolls παραγωγής της εταιρείας Laika. «Γενικά, αναφορικά με τις ταινίες για όλη την οικογένεια και τις παιδικές ταινίες, τα παιδιά θέλουν ένα brand που να γνωρίζουν. Θέλουν ένα όνομα κι έναν αριθμό, όπως το Frozen 2 ή το Toy Story 4» λέει ο Paul Dergarabedian, αναλυτής στην Comscore.

Η παρουσία αστέρων δεν αποτέλεσε εγγύηση για ορισμένες ταινίες. Για παράδειγμα, ο Matthew McConaughey ταλαιπωρήθηκε αρκετά με όρους …box office, με τις δύο τελευταίες ταινίες στις οποίες συμμετείχε να αποτυγχάνουν εισπρακτικά. Το The Beach Bum είχε έσοδα 1,8 εκατομμυρίων δολαρίων στο πρώτο σαββατοκύριακο που προβλήθηκε, σημειώνοντας ρεκόρ χαμηλότερων εισπράξεων στην καριέρα του βραβευμένου με Όσκαρ ηθοποιού. Αντίστοιχα, το Serenity, όπου εκτός από τον McConaughey συναντάμε την Anne Hathaway, είχε εισπράξεις μόλις 4,4 εκατομμυρίων δολαρίων στην πρεμιέρα – η χειρότερη εισπρακτική επίδοση στην καριέρα της Hathaway.

Ως προς τις ταινίες που αποτελούν συνέχειες ενός franchise, μπορεί το Avengers: Endgame να τα πήγε περίφημα, αλλά δεν συνέβη το ίδιο με άλλες ταινίες του είδους. Μάλιστα, αναλυτές έκαναν λόγο για την ύπαρξη μιας «εξάντλησης των franchise», καθώς sequel όπως τα Godzilla: King of the Monsters, The Secret Life of Pets 2, Dark Phoenix, Men in Black: International και Shaft κινήθηκαν μάλλον απογοητευτικά. Κι όλα αυτά συνέβησαν στον απόηχο των μέτριων εισπρακτικών επιδόσεων του νέου Hellboy, το οποίο βγήκε στις αίθουσες τον Απρίλιο και είχε τζίρο μόλις 22 εκατομμυρίων δολαρίων στις ΗΠΑ – μάλλον άσχημα για μια ταινία προϋπολογισμού 50 εκατομμυρίων δολαρίων.

Στην ίδια κατεύθυνση κινήθηκαν οι προσθήκες σε άλλα κλασικά franchise, όπως το Charlie’s Angels: Full Throttle, ή το Doctor Sleep, ένα sequel της γνωστής ταινίες The Shining.