«Νίκησε τον Ιό»: Ο κορωνοϊός έγινε επιτραπέζιο παιχνίδι φια παιδιά

«Νίκησε τον Ιό»: Ο κορωνοϊός έγινε επιτραπέζιο παιχνίδι φια παιδιά
Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συγγραφείς του παιχνιδιού είναι οι Janice Richardson και Βερόνικα Σαμαρά, η οποία εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι μέσα απ’ αυτό το παιχνίδι, μπορούν τα παιδιά να μάθουν πολύ σημαντικά πράγματα για το τι πρέπει να κάνουν ώστε να προστατευτούν τα ίδια από τον ιό αλλά και να προστατεύσουν και τους άλλους γύρω τους.

«Ο καθαρός αέρας κάθε μέρα τους ιούς τους κάνει πέρα. Άνοιξε και κλείσε το πλησιέστερο παράθυρο». Πρόκειται για μια φράση που -σε διάφορες παραλλαγές- ακούγεται σχεδόν καθημερινά ως μέσο προστασίας εν μέσω πανδημίας αλλά κι ένα από τα πεδία του παιχνιδιού «Νίκησε τον Ιό», που δημιούργησε το Συμβούλιο της Ευρώπης εν μέσω πανδημίας ώστε να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον ιό, με εύκολο αλλά και διασκεδαστικό τρόπο.

Τα παιδιά μαθαίνουν για τον κορωνοϊό παίζοντας

Οι παίκτες (από 2 έως 6) κινούνται πάνω στο ταμπλό του παιχνιδιού με τον ρυθμό που καθορίζει η ζαριά που θα φέρουν, μετακινώντας το πιόνι τους δεξιόστροφα και νικητής είναι αυτός που φτάνει πρώτος στη θέση με τον αριθμό 39 και φωνάζει δυνατά τρεις τρόπους για να «νικήσουμε τον ιό»! Συγγραφείς του παιχνιδιού είναι οι Janice Richardson και Βερόνικα Σαμαρά, η οποία εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι μέσα απ’ αυτό το παιχνίδι, μπορούν τα παιδιά να μάθουν πολύ σημαντικά πράγματα για το τι πρέπει να κάνουν ώστε να προστατευτούν τα ίδια από τον ιό αλλά και να προστατεύσουν και τους άλλους γύρω τους.

Και στα ελληνικά το παιχνίδι για τον κορωνοϊό

Η ελληνική έκδοση του παιχνιδιού μεταφέρθηκε και σε online μορφή από τον Γιάννη Σαλονικίδη, υποδιευθυντή του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, τον οποίο και η κ. Σαμαρά ευχαριστεί για «την εξαιρετική ιδέα και τη θαυμάσια υλοποίηση της διαδραστικής online μορφής του παιχνιδιού, που δίνει τη δυνατότητα διαμοιρασμού του με σύνδεσμο στις εικονικές εξ αποστάσεως τάξεις όχι μόνο του σχολείου του, αλλά και κάθε σχολείου». Το ονλάιν παιχνίδι παίζεται με εικονικό ζάρι και τα πιόνια μετακινούνται με το σύρσιμο του ποντικού. Επίσης, έχουν προστεθεί πληροφορίες στις κάρτες.

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο εδώ. Επίσης, το παιχνίδι καθώς και χρήσιμες πληροφορίες προς τους γονείς για την υλοποίηση περαιτέρω δραστηριοτήτων μέσα στην οικογένεια έχουν αναρτηθεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης σε 14 γλώσσες.

Η δημιουργία του παιχνιδιού εντάσσεται στο πλαίσιο της δράσης Digital Citizenship Education του Συμβουλίου της Ευρώπης, που στόχο έχει «να εκπαιδεύσουμε παιδιά και γονείς πώς να γίνουν σωστοί ψηφιακοί πολίτες», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σαμαρά, επισημαίνοντας μάλιστα πως έχει ληφθεί ήδη η απόφαση ένταξης της εν λόγω δράσης στο εκπαιδευτικό σύστημα και των 37 κρατών- μελών του Συμβουλίου της Ευρώπης.

«Ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίοδο», λέει η κ. Σαμαρά, «αναδείχθηκε η σημασία των ψηφιακών δεξιοτήτων και πόσο μας βοήθησε το ίντερνετ να ανταπεξέλθουμε στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν λόγω κορωνοϊού». Ειδικότερα σε ό,τι αφορά το παιχνίδι επισημαίνει πως ειδικά τα επιτραπέζια -μεταξύ άλλων- «βοηθούν να αναδείξουμε ότι είμαστε όλοι ίσοι»!