Ο μόνος χώρος που οι πλουσιότεροι άνθρωποι του πλανήτη ρίχνουν πραγματικά πολλά λεφτά

Ο μόνος χώρος που οι πλουσιότεροι άνθρωποι του πλανήτη ρίχνουν πραγματικά πολλά λεφτά
epaselect epa05018622 Christie's eployee's work the telephones during the auction of Amedeo Modigliani's 'Nu couche' during the 'Artist's Muse: A Curated Evening Sale' at Christie's Auction House in New York, New York, USA, 09 November 2015. The painting was sold for 170.4 million US dollar, setting a world record of the artist. EPA/PETER FOLEY

Ξεχάστε τις μετοχές και τα ομόλογα. Η τέχνη είναι αυτή που τραβά τεράστια ποσά το τελευταίο διάστημα.

Τη Δευτέρα που μας πέρασε ένας πάμπλουτος Κινέζος ονόματι Liu Yiqian πλήρωσε το ποσό των 170,4 εκατ. δολαρίων για να αγοράσει έναν πίνακα του ζωγράφου Αμεντέο Μοντιλιάνι σε δημοπρασία του οίκου Christie’s.

Αυτή είναι μόνο μια «μικρή» περίπτωση της τεράστιας αγοράς τέχνης σε ολόκληρο τον κόσμο. Τον Σεπτέμβριο ο οίκος Sotheby’s ανακοίνωσε τα σχέδια του να πουλήσει έναντι του ποσού των 500 εκατ. δολαρίων τη σπάνια συλλογή του πρώην προέδρου του, Άλφρεντ Τάουμαν, ο οποίος απεβίωσε πριν από έναν χρόνο.

Μόνο στην πόλη της Νέας Υόρκης, τον Νοέμβριο αναμένεται να πωληθούν σπάνια καλλιτεχνήματα αξίας που ξεπερνά τα 2 δισ. δολάρια.

Σύμφωνα με αναλυτές, η διάθεση ασύλληπτων ποσών σε δημοπρασίες τέχνης αποτελεί ένα σημάδι πως παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, ο συγκεκριμένος χώρος εξακολουθεί να αναπτύσσεται ραγδαία και να προσελκύει τεράστια κεφάλαια.

Ορισμένοι παρατηρούν ότι η τέχνη αποτελεί μια από τις πιο ασφαλείς επενδύσεις όσων θέλουν να «παρκάρουν» τα λεφτά τους σε κάτι που θα αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη αξία στο μέλλον, χωρίς ρίσκο. «Δεν είναι πραγματικοί συλλέκτες τέχνης. Θα τους αποκαλούσα απλώς “επενδυτές”», λέει στο CNN Money ο ιδιοκτήτης γκαλερί στη Νέα Υόρκη, Τζόελ Μέσλερ.

Κάποιοι δεν ασπάζονται αυτήν την άποψη, καθώς θεωρούν ότι ο μεσιτικός κλάδος αποτελεί μια εξίσου ασφαλή κι επικερδή επένδυση. Οι συγκεκριμένοι θεωρούν ότι τα τεράστια αυτά ποσά που δίνονται για έργα τέχνης αποτελούν καθαρή συνειδητή επιλογή των αγοραστών κι όχι μια πράξη τυχοδιωκτισμού από τους δισεκατομμυριούχους που “κυνηγούν” πανάκριβους πίνακες ή άλλα σπάνια έργα.