Αντιμέτωπος με την παράταξή του ο Δρίτσας στον Πειραιά

Αντιμέτωπος με την παράταξή του ο Δρίτσας στον Πειραιά

Το "όχι" της δημοτικής κίνησης "Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς η Πόλης μας" στην πώληση του ΟΛΠ φέρνει τον υπουργό Ναυτιλίας απέναντι από την παράταξη που ο ίδιος ίδρυσε.

 

του Αντώνη Αντζολέτου

Την αντίθεσή της προς την πώληση του ΟΛΠ επισημαίνει η δημοτική κίνηση το “ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ” σε επιστολή της που εστάλη όχι μόνο στον Θεόδωρο Δρίτσα, αλλά και προς τον Πρωθυπουργό, τον Υπουργό Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά, την Περιφερειάρχη Αττικής Ρένα Δούρου, τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη, τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη, τη Γενική Γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού Μ. Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη και στον Πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα.

Κάνοντας λόγο για «ολέθρια επιλογή» οι συντάκτες της κίνησης «έδειξαν τα δόντια τους» σχετικά με τα σχέδια τους για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ κάνοντας σαφές στον Θεόδωρο Δρίτσα πως οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης θα βρουν μπροστά τους πολλά εμπόδια.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής:

«Η δημοτική κίνηση το ΛΙΜΑΝΙ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑΣ Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ είναι διαχρονικά προσανατολισμένη στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΛΠ. Είναι ολέθρια επιλογή η πώληση των μετοχών του, η απώλεια υποδομών, δημόσιων και δημοτικών εκτάσεων και περίπου ολόκληρου του τοπικού παραλιακού μετώπου.

Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι ένα πολύ μεγάλο τμήμα της πολιτιστικής κληρονομιάς του ευρύτερου Πειραιά βρίσκεται εντός της υπό διαπραγμάτευση- για παραχώρηση- ζώνης του ΟΛΠ ή σε επαφή με αυτήν. Από το Παλατάκι έως το Πέραμα και απέναντι στην Κυνόσουρα της Σαλαμίνας, ο αριθμός των μνημείων είναι πολύ μεγάλος: Τα αρχαία τείχη και οι πύργοι, ο ίδιος ο τύμβος των Σαλαμινομάχων και το ταφικό μνημείο “του Θεμιστοκλή”, τα αρχιτεκτονικά μνημεία όλων των εποχών, από τα σπουδαία νεοκλασικά – αποθήκες, ναοί, αστικά μέγαρα- έως τα σημάδια της προσφυγικής εγκατάστασης και τα σύγχρονα κηρυγμένα μνημεία του μοντερνισμού, όπως η “Παγόδα”, τα σπουδαία λιμενικά, βιομηχανικά και σιδηροδρομικά μνημεία του 19ου αιώνα και του Μεσοπολέμου, αλλά και τα παραδοσιακά καρνάγια του Περάματος.

Ανάμεσά τους σημαντικές πλατείες, όπως η πλατεία Καραϊσκάκη – η αρχαιότερη του Πειραιά – αλλά και τοπία της πειραϊκής μνήμης, όπως οι λιμενίσκοι των Αλιέων στο Κερατσίνι και των Φωρών στη Δραπετσώνα. Ολόκληρη η ενότητα των μελετημένων και προγραμματισμένων νέων μουσείων του Πειραιά-η Πολιτιστική Ακτή με την Ηετιώνεια Πύλη, το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων και το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο της Πόλης του Πειραιά βρίσκεται μέσα στην περιοχή της πώλησης!
Δε μας αρκούν οι διαβεβαιώσεις ότι τα μνημεία θα παραμείνουν – αυτό είναι αυτονόητο. Ούτε οι διευκρινίσεις ότι η περιοχή των μουσείων δε θα αλλάξει χρήση.

Τα μνημεία στο σύνολό τους, από την κολόνα του Θεμιστοκλή έως τα καρνάγια του Περάματος και τον τύμβο των Σαλαμινομάχων, πρέπει οπωσδήποτε να μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο, ανοικτά και προσβάσιμα στους πολίτες, με διαρκή υποχρέωση συντήρησης, φροντίδας και ανάδειξής τους από την ίδια την πολιτεία, της οποίας είναι επίσης υποχρέωση να ολοκληρώσει την Πολιτιστική Ακτή με τα μουσεία της και να διατηρήσει σε αυτή τον έλεγχό του το Υπουργείο Πολιτισμού.

Η Αρχαιολογική Υπηρεσία και το Υπουργείο Πολιτισμού, με έναν πληρέστατο κατάλογο, επισήμαναν ήδη τον κίνδυνο στην Κυβέρνηση-τον κίνδυνο απώλειας ενός πανάκριβου αποθέματος μνημείων και μουσείων. Ζητάμε από την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια Αττικής να προχωρήσουν στην προστασία και ανάδειξη του συνόλου των μνημείων και μουσείων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και των οποίων η τύχη είναι αδιανόητο να γίνεται αντικείμενο διαπραγμάτευσης».

Πηγή: news247.gr