«Furor Brillante» σημαίνει «Λαμπερή Οργή»

Ο Ανδρέας Κανελλόπουλος που «κάνει επίθεση» με τα κεντήματά του στο διεθνή χώρο της μόδας, μιλά στο FortuneGreece.com.

Ο Ανδρέας Κανελλόπουλος, a.k.a Furor Brillante, είναι Έλληνας. Και είναι ήδη ένας πολύ πολύ επιτυχημένος métier d’ Art που κάνει διεθνή καριέρα.

Από την Αθήνα και την Ηλιούπολη όπου μεγάλωσε, θα βρεθεί για σπουδές στην πόλη του Φωτός, στο Παρίσι . Γαλλική φιλολογία, ακαδημαϊκό και τεχνικό σχέδιο, ιστορία τέχνης, Θεατρολογία. Και μετά;

Royal Opera House -Covent Garden στο Λονδίνο,  Théâtre National de la Comédie Française, Opera National de Paris Garnier και Bastille, Opera National de Lyon… To 2008 εγκαταλείπει τον χώρο του θεάτρου και της όπερας για να αφοσιωθεί αποκλειστικά στο κέντημα.

Ετοιμάζει μια πρώτη συλλογή δειγμάτων με την επωνυμία «Furor Brillante», την οποία παρουσιάζει στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη. Εκεί αποκτά τους πρώτους του πελάτες: Carollina Herrera, Ralph Lauren Calvin Klein, J.Crew, Rebecca Taylor, Oscar de la Renta μεταξύ πολλών άλλων.

Η «Λαμπερή Οργή»παίζει με τους μεγάλους και τρανούς της μόδας και όχι μόνο! Σήμερα παίζει με το FortuneGreece.com.

furorbrillante1


Γιατί επιλέξατε την Γαλλία;

Στο Παρίσι υπάρχει πληθώρα καλλιτεχνικών ερεθισμάτων (εκθέσεις, Μουσεία, events), «άρτος και θεάματα» που λέμε, αλλά σε συμβολικό τουλάχιστον επίπεδο, οι δημιουργοί, αλλά και οι δημιουργίες τους, υποστηρίζονται από το κράτος μέσα από ένα σύνολο παροχών, ευκαιριών, ανάδειξης νέων ταλέντων μέσω διαγωνισμών ή ό,τι άλλο. Το διαβατήριο της επιτυχίας σου εκεί είναι οι τίτλοι σπουδών και το δίκτυο γνωριμιών σου, αντίθετα με τις Η.Π.Α.,  για παράδειγμα, όπου κρίνεσαι κατά πολύ από το αποτέλεσμα της δουλειάς σου.

Αυτό κάνει την διαδικασία της επιτυχίας στη Γαλλία κάπως αρτηριοσκληρωτική. Από την άλλη η ποιότητα και το επίπεδο είναι εγγυημένα. Στην Γαλλία δεν είναι όλες οι δουλειές προς πώληση, στην Αμερική είναι. Αυτό κάνει το επίπεδο αναγκαστικά χαμηλότερο. Χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχουν αξιόλογα ταλέντα. Δείτε μόνο τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Balenciaga, Alexander Wang.

Όλο το φως της Ελλάδας σε ένα κόσμημα

Θα μπορούσατε να κάνετε καριέρα στην Ελλάδα;

Στην Ελλάδα δεν μπορεί κάποιος να ασχοληθεί επαγγελματικά με το κέντημα. Ελλείψει παράδοσης, υλικών, σχολών… Ελλείψει ευαισθητοποίησης σε αυτό τον τομέα. Λυπηρό, αλλά η Ελλάδα είναι το βασίλειο του μιμιτισμού και της στείρας δημιουργίας.

Δεν υπάρχει lifestyle που να αρμόζει στην κοινωνική ζωή που επιβάλλει ανάλογους κανόνες ένδυσης. Δεν είχαμε ποτέ αστική τάξη, μόνο ανδρείκελά της. Οι έχοντες την οικονομική δυνατότητα να υποστηρίξουν τις προσπάθειες των εγχώριων σχεδιαστών θα προτιμήσουν από κόμπλεξ και μόνο να αγοράσουν επώνυμο ρούχο – που μπορεί να κεντηθεί και στην Ινδία, βέβαια.

Γιατί Furor Brillante;

Κεντώ χωρίς προπαρασκευαστικό σχέδιο. Επιτίθεμαι κατά μέτωπον στο ύφασμα. Το αποτέλεσμα είναι λαμπερό. Για αυτό.

Η έμπνευσή σας;

Είναι τα ίδια τα υλικά και το ύφασμα που χρησιμοποιούνται. Από παραδοσιακά υλικά όπως στρας, παγιέτες, χάντρες έως ασυνήθιστα όπως σπόγγος, καουτσούκ, βίδες, κλπ. Ο συνδυασμός των υλικών με το ύφασμα με καθοδηγούν στην γέννηση, την εύρεση της σύνθεσης που θα οδηγήσει στην τελική μορφή του κεντήματος. Πολλές φορές είναι και τα μικρά «ατυχήματα» που μπορεί να αποδειχθούν άκρως χρήσιμα στη δημιουργική διαδικασία. Με εμπνέει επίσης ο οργανικός και φυτικός κόσμος.

Πόσο χρόνο διαθέτετε σε κάθε κέντημα;

Δουλεύω αποκλειστικά με βελόνα γιατί μου παρέχει τεράστιες δυνατότητες εκμετάλλευσης των υλικών, άρα και μεγαλύτερη ελευθερία στο κομμάτι της σύνθεσης. Ως εκ τούτου, ένα κέντημα μπορεί να απαιτήσει από λίγες ώρες έως και λίγες μέρες. Εξαρτάται από τη στιγμή, τη διαθεσιμότητα της έμπνευσης, τη δυσκολία χειρισμού των υλικών, την πολυπλοκότητα της σύνθεσης. Πάντως έχει τύχει να δουλέψω 40 και βάλε ώρες πάνω σε ένα κομμάτι ύφασμα 35 cm x 50 cm.

 

Η τιμή ενός δείγματος;

Από 600 ευρώ έως… τον Θεό, δεν υπάρχει όριο.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα κομπλιμέντα που έχετε εισπράξει;

«Ταλέντα σαν το δικό σου βλέπουμε κάθε 10 χρόνια», από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Lesage, αλλά και από τους πελάτες μου, οι οποίοι μου λένε πως τα κεντήματά μου πρέπει κανείς να τα βάζει σε κορνίζα και να τα εκθέτει. Εξ’ ου και η πιθανότητα εκμετάλλευσής τους ως μικρά «έργα τέχνης».

O «Μίτος» της Ιωάννας Τσερέπα

Οι επόμενοι στόχοι;

Μόνιμος, βασικός στόχος είναι να συνεχίσω να δημιουργώ με την ίδια συγκίνηση και να κερδίζω τη ζωή μου από αυτό. Βεβαίως να μου δίνεται η δυνατότητα να εξερευνώ και τους μη παραδοσιακούς χώρους του  κεντήματος. 

Παράδειγμα: Για το event Designer’s Days, τον Ιούνιο του 2012, συνεργάστηκα με το σχεδιαστικό δίδυμο Pool για τη δημιουργία ενός καθρέφτη σε μορφή ντουλαπιού, στον οποίο κέντησα την πρόσοψη. Ο καθρέφτης εκτίθεται στο Υπουργείο Πολιτισμού στους κήπους του Palais Royal, στο Παρίσι.

Σε ό,τι αφορά τις συνεργασίες μου, τα πράγματα πάνε από το καλό στο καλύτερο. Υπάρχουν εκπλήξεις που, ακόμα, δεν μπορώ να εκμυστηρευτώ.

Πόσες ώρες μπορεί να απαιτήσει ένα ολόκληρο φόρεμα και ποια είναι η σχέση δημιουργίας, δουλειάς και τελικής τιμής πώλησης;

Ένα ολόκληρο φόρεμα μπορεί να χρειαστεί και περισσότερες από 1.600 ώρες δουλειάς. Τώρα, ως προς την σχέση δημιουργίας-τιμής, η αξία, πιστεύω, είναι περισσότερο συμβολική.

Συναντάμε κεντήματα ήδη από τον 17o αιώνα. Ένα κέντημα σαν αυτό που ανέφερα πριν μπορεί να ξεπεράσει κατά πολύ τα 2.500 ευρώ, ωστόσο το ακριβές νούμερο βρίσκεται στην εφαρμογή του και όχι τόσο στη δημιουργία του.

Επίσης είναι σημαντικό να διευκρινίσω ότι μιλάμε για κέντημα ευρωπαϊκής παράδοσης που κοστίζει πολύ περισσότερο απ’ αυτό που γίνεται στην Ινδία και στο οποίο καταφεύγουν όλοι, μην μπορώντας να ανταγωνιστούν τις τιμές παραγωγής. Μου έχει τύχει σε αίτημα προϋπολογισμού για μαζική παραγωγή ενός σχεδίου μου, να υπάρχει απόκλιση από 60-150.000 ευρώ ανάμεσα στην πρόταση ινδικού και ευρωπαϊκού ατελιέ.

Το μετέωρο «βήμα» του διάσημου ιταλικού οίκου μόδας Dolce & Gabbana.

*Τον Ανδρέα Κανελλόπουλο, a.k.a Furor Brilliante τον βρίσκετε online, καθώς και στην έκθεση «Révélations» στο Grand Palais στο Παρίσι από τις 11 έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Η έκθεση οργανώνεται από τα Ateliers d’ Art de France, τον μεγαλύτερο υποστηρικτή των métiers d’ art. Είναι αφιερωμένη στην καινοτομία στον χώρο της πολυτέλειας και εκεί θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε και τις δημιουργίες διάσημων οίκων, όπως DAUM, Manufacture Nationale de Sèvres, Hermès.

Αναμένονται 50 χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Μπορείτε να είστε ένας από αυτούς!