Ψηφιδωτό με το πρόσωπο του Τραμπ αφαίρεσαν οι αρχές από δρόμο της Νέας Υόρκης

Ψηφιδωτό με το πρόσωπο του Τραμπ αφαίρεσαν οι αρχές από δρόμο της Νέας Υόρκης

Ήταν ζήτημα προσβολής προς τον Αμερικανό πρόεδρο ή θέμα ασφαλείας; 

Εδώ και χρόνια, ο Τζιμ Μπέιτσορ γεμίζει τις λακκούβες στους ρημαγμένους δρόμους του Σικάγου με πανέμορφα ψηφιδωτά, μπουκέτα λουλουδιών, έντομα, πουλιά, όλα όμορφα, και παίρνει τα εύσημα από τους κατοίκους και τις αρχές της πόλης.

Ξεκίνησε μια αντίστοιχη σειρά παρεμβάσεων στους δρόμους της Νέας Υόρκης, γέμισε μία λακκούβα με το πρόσωπο του 45ου Προέδρου των ΗΠΑ– σε ψηφιδωτό, πάντα-, όμως οι αρχές του Μεγάλου Μήλου ενοχλήθηκαν και την αφαίρεσαν.

Διαφορά στις αντιδράσεις του υπουργείου Μεταφορών στο Σικάγο και της αντίστοιχης υπηρεσίας στη Νέα Υόρκη: το 2014, εκπρόσωπος της πρώτης είχε δηλώσει στη εφημερίδα The Chicago Tribune ότι «ο κ. Μπέιτσορ και η τέχνη του είναι απόδειξη ότι ακόμη και ο πιο ψυχρός και σκληρός χειμώνας δεν θα σκοτεινιάσει τη διάθεση των κατοίκων του Σικάγου».

Ακριβώς αντίθετη ήταν η αντίδραση του υπουργείου Μεταφορών στη Νέα Υόρκη. Ο Μπέιτσορ εγκαινίασε τη σειρά «Παράσιτα της Νέας Υόρκης»: νεκροί αρουραίοι, κατσαρίδες, περιστέρια. Μία από τις παρεμβάσεις στη σειρά ήταν το πρόσωπο του Ντόναλντ Τραμπ.  «Υποθέτω ότι οι περισσότεροι Νεοϋορκέζοι τον μισούν» απάντησε ο Μπέιτσορ όταν του ζητήθηκε σχόλιο από το Hyperallergic.

Σε συνέντευξη που έδωσε στη The New York Post, ο Μπέιτσορ εξήγησε ότι την παρέμβασή του «μπορεί κάποιος να τη δει και με τους δυο τρόπους: είτε ότι τιμάς τον Πρόεδρό σου είτε ότι περνάς με τ’ αυτοκίνητό σου πάνω από τον Τραμπ».

Η δημοσιευμένη συνέντευξη περιελάμβανε και τις ακριβείς τοποθεσίες όλων των παρεμβάσεων του Μπέιτσορ στους δρόμους της πόλης. Ο καλλιτέχνης παραδέχεται ότι αυτή η συνέντευξη του κόστισε το ντεμπούτο του στη Νέα Υόρκη. Το έργο αφαιρέθηκε.

Και όταν η εφημερίδα ζήτησε σχόλιο από το υπουργείο Μεταφορών στο Μεγάλο Μήλο, η εκπρόσωπος της υπηρεσίας, Αλάνα Μοράλες, δήλωσε: «Πέρα από το ότι κινδυνεύει ο ίδιος δουλεύοντας στη μέση του δρόμου, το ότι ο καλλιτέχνης προσθέτει ένα έργο τέχνης στον δρόμο είναι κίνδυνος για όλους όσοι χρησιμοποιούν τον δρόμο. Διακυβεύεται η ασφάλεια στην περίπτωση που το έργο αποσπάσει την προσοχή των οδηγών».

Φωτογραφία: Jim Bachor