Ο Super Mario, τo «αγκάθι» της Google και η Apple

Ο Super Mario, τo «αγκάθι» της Google και η Apple
USA APPLE EVENT

Να γιατί η Nintendo επέλεξε το iPhone πριν το Android για το ‘Super Mario Run’

του Ντον Ράιζινγκερ

Οι χρήστες Android ίσως να μην χαρούν όταν μάθουν τον λόγο που η Nintendo επέλεξε να φέρει το Super Mario Run στα iPhone προτού τα εισάγει και στα δικά τους smartphone.

Μιλώντας στο Yahoo Finance, ο γνωστός developer βιντεοπαιχνιδιών και δημιουργός της σειράς Super Mario Bros., Σιγκέρου Μιγιαμότο, είπε ότι η Nintendo επέλεξε το iPhone αντί για το Android για το ξεκίνημα του Super Mario Run εξαιτίας της «σταθερότητας» του λειτουργικού συστήματος iOS της Apple.

«Ένας από τους λόγους που εστιάσαμε στο iPhone ήταν, καταρχήν, η σταθερότητα της πλατφόρμας και το να είμαστε σε θέση να λάβουμε το επίπεδο απόκρισης που θέλουμε από τα παιχνίδια» είπε ο Μιγιαμότο. «Αυτό δεν σημαίνει ότι οι συσκευές Android δεν έχουν το ίδιο επίπεδο απόκρισης. Αλλά επειδή υπάρχουν τόσες πολλές συσκευές Android, η προσπάθεια προσαρμογής του παιχνιδιού ώστε να δουλεύει σε όλες απαιτεί πολύ χρόνο».

Το σχόλιο του Μιγιαμότο φέρνει στην επιφάνεια ένα «αγκάθι» για τη Google.

Εδώ και χρόνια, η Google ακούει παράπονα σχετικά με τον «κατακερματισμό» του Android. Ο συγκεκριμένος όρος αναφέρεται στον σχετικά μεγάλο αριθμό χρηστών Android παγκοσμίως που «τρέχουν» ακόμη παλαιότερες εκδοχές του λειτουργικού τους συστήματος.

Σύμφωνα με στοιχεία της Google, στις αρχές Σεπτεμβρίου μόλις 17,8% των χρηστών Android είχαν εγκαταστήσει την περσινή έκδοση Android 6.0 Marshmallow. Σχεδόν το ένα τρίτο όλων των χρηστών Android σε παγκόσμιο επίπεδο «έτρεχαν» την έκδοση Lollipop που παρουσιάστηκε το 2014, ενώ περίπου το 15% χρησιμοποιούσε το Jelly Bean, που εκδόθηκε το 2012.

Εντωμεταξύ, η Apple εμφανίζει σαφώς μεγαλύτερη επιτυχία ως προς το να πείθει τους χρήστες iPhone και iPad να κατεβάζουν το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα. Συνήθως, μέσα σε μερικούς μήνες καταφέρνει να πείθει περίπου το 90% των χρηστών να υιοθετούν τη νέα έκδοση. Ήδη, το iOS 10 που κυκλοφόρησε νωρίτερα μέσα στον μήνα, «τρέχει» σε περίπου το ένα τέταρτο όλων των συσκευών iOS, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς.

Ο κατακερματισμός μπορεί να είναι πρόβλημα για τους developers. Επειδή τόσοι πολλοί χρήστες έχουν παλαιότερες εκδόσεις του λειτουργικού συστήματος της Google, οι developers δεν έχουν άλλη επιλογή απ’ το να τις υποστηρίξουν. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εξασφαλίσουν συμβατότητα με λειτουργικά συστήματα που είναι πολλών ετών και ίσως να μην είναι τόσο σταθερά όσο οι νεότερες εκδόσεις τους.

Δεν φταίει απαραίτητα η Google για τον κατακερματισμό. Είναι απλό: η εταιρεία φτιάχνει μόνο λογισμικό και προσφέρει το λειτουργικό της σύστημα σε κατασκευαστές hardware. Αντίθετα, η Apple χρειάζεται να νοιαστεί μόνο για τα προϊόντα που η ίδια παράγει και αυτομάτως ενσωματώνει στις νέες συσκευές το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα.

Και πάλι, το Android έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, που σημαίνει ότι οι developers δεν μπορούν να το αγνοήσουν. Κι ούτε κι η Nintendo προτίθεται να το αγνοήσει. Απλώς, σύμφωνα με τον Μιγιαμότο, θα χρειαστεί χρόνος μέχρι να βγει το παιχνίδι σε Android.