Εξέλιξη στο Oculus Rift – Η εικονική πραγματικότητα όλο και πιο «πραγματική»

Εξέλιξη στο Oculus Rift – Η εικονική πραγματικότητα όλο και πιο «πραγματική»
A man wears an Oculus Samsung Gear VR with the Galaxy Note 4 virtual reality headset at the Electronic Entertainment Expo, or E3, in Los Angeles, California, United States, June 17, 2015. Virtual reality gaming, once a distant concept, became the new battleground at this year's E3 industry convention, with developers seeking to win over fans with their immersive headsets and accessories. REUTERS/Lucy Nicholson - RTX1GZIV

Η νέα προσθήκη θα επιτρέπει στο Oculus Rift να μετατοπίζει το οπτικό πεδίο ομαλά καθώς ο παίκτης γυρίζει το κεφάλι του. 

Μία μικρή αλλά σημαντική αλλαγή στο σετ εικονικής πραγματικότητας Oculus Rift ανακοίνωσε πρόσφατα κατά τη διάρκεια εκδήλωσης ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Όπως υποστήριξε ο ίδιος, η τροποποίηση αυτή θα έχει τεράστιες επιπτώσεις για την τεχνολογία μέσα στο επόμενο έτος.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε επίσης ότι η εταιρεία ετοιμάζει ένα «αυτόνομο» VR (Virtual Reality) σετ και επιπλέον ότι είναι πια διαθέσιμα ειδικά ακουστικά που θα συνοδεύουν το Rift, τα οποία κοστίζουν 49 δολάρια (περίπου 44 ευρώ).

Ο ιδρυτής του Facebook δήλωσε ότι η τροποποίηση αυτή αποτελεί στην ουσία μία μικρή τεχνική που πρόκειται να προστεθεί στο κιτ ανάπτυξης του Oculus και η οποία θα φέρει την ονομασία «ασύγχρονη διαστημική παραμόρφωση» (asynchronous spacewarp).

Η προσθήκη αυτή θα επιτρέπει στο Oculus Rift να μετατοπίζει το οπτικό πεδίο ομαλά καθώς ο παίκτης γυρίζει το κεφάλι του, χωρίς να χρειάζεται πλέον να γίνεται πλήρες re-render σε ολόκληρη την εικόνα.

Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η βρετανική εφημερίδα The Guardian, η τροποποίηση αυτή μπορεί να φαίνεται σχεδόν ασήμαντη, ωστόσο η ομαλότητα στα οπτικά εφέ αποτελεί ίσως ένα από τα δυσκολότερα ζητήματα για την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας.

Το asynchronous spacewarp δεν έχει μοναδικό σκοπό να ελαττώσει σημαντικά το αίσθημα ναυτίας που προκαλείται στον χρήστη από τέτοιου είδους συσκευές. Όπως επεσήμανε ο Ζούκερμπεργκ, κύριος στόχος είναι να μειωθεί ο όγκος των δεδομένων που απαιτείται για την ομαλή λειτουργία του VR, από τα 90 καρέ ανά δευτερόλεπτο που είναι τώρα, στα 45.

Η εικονική πραγματικότητα πρόκειται να εισέλθει σθεναρά στις αγορές μέσα στο 2017 και πιθανόν οι επόμενοι έξι μήνες να είναι ζωτικής σημασίας για την τεχνολογία.