Ουγγαρία: Ψηφίστηκαν οι μεταρρυθμίσεις που ζητούσαν οι Βρυξέλλες – Πιο κοντά στα 16,4 δισ. ευρώ
- 23/06/2026, 14:47
- SHARE
Το κοινοβούλιο της Ουγγαρίας ενέκρινε την Τρίτη ένα εκτεταμένο πακέτο μέτρων κατά της διαφθοράς, ικανοποιώντας μία από τις βασικές απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αποδέσμευση κονδυλίων που είχαν παγώσει τα προηγούμενα χρόνια λόγω ανησυχιών για το κράτος δικαίου και τη διαφάνεια στη χώρα.
Οι βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας του πρωθυπουργού Πέτερ Μαγιάρ υπερψήφισαν τη νομοθεσία, η οποία προβλέπει αυστηρότερους κανόνες για τις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης πολιτικών προσώπων, ενισχυμένες εξουσίες για την Αρχή Ακεραιότητας κατά της Διαφθοράς και αυξημένες απαιτήσεις διαφάνειας στις δημόσιες συμβάσεις.
Το «κλειδί» για τα 16,4 δισ. ευρώ
Η μεταρρύθμιση εντάσσεται στο πλαίσιο της συμφωνίας που έχει επιτύχει η κυβέρνηση Μαγιάρ με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποδέσμευση 16,4 δισ. ευρώ κοινοτικών πόρων.
Οι Βρυξέλλες είχαν συνδέσει την εκταμίευση των κονδυλίων με την εφαρμογή συγκεκριμένων μεταρρυθμίσεων που αφορούν τη λειτουργία των θεσμών, τη διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Ο Μαγιάρ, ο οποίος ανέλαβε την εξουσία τον Απρίλιο, έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα την αποκατάσταση των σχέσεων της Βουδαπέστης με την Ευρωπαϊκή Ένωση, επιδιώκοντας παράλληλα να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών και των ευρωπαϊκών θεσμών.
Μεταρρύθμιση και στη δημόσια ραδιοτηλεόραση
Παράλληλα με το πακέτο κατά της διαφθοράς, το ουγγρικό κοινοβούλιο ενέκρινε και μεταρρύθμιση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, στόχος είναι η ενίσχυση της ανεξαρτησίας των δημόσιων μέσων ενημέρωσης, τα οποία είχαν βρεθεί στο επίκεντρο έντονης κριτικής κατά την περίοδο διακυβέρνησης του Βίκτορ Όρμπαν. Ευρωπαϊκοί θεσμοί και οργανώσεις για την ελευθερία του Τύπου υποστήριζαν επί χρόνια ότι τα κρατικά μέσα λειτουργούσαν ως μηχανισμός πολιτικής προβολής της προηγούμενης κυβέρνησης.