Οι… αριθμοί πίσω από τα Όσκαρ

Μερικοί αριθμοί που προδίδουν το μέγεθος της φρενίτιδας πριν από κάθε τελετή απονομή των Όσκαρ.

Από το κόστος του κόκκινου χαλιού μέχρι τα πιο παράξενα ρεκόρ, να μερικοί αριθμοί που αποδεικνύουν πως το πραγματικό οσκαρικό παιχνίδι παίζεται αλλού. Διαβάστε με προσοχή και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα για τη μεγάλη μπάνκα της οσκαρικής περιόδου που κορυφώνεται φέτος την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου (για την Ελλάδα ξημερώματα 10ης Φεβρουαρίου).

149 εκατομμύρια δολάρια είναι το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης που θα καρπωθεί το ABC για τη ζωντανή μετάδοση των Όσκαρ το βράδυ της Κυριακής 9 Φεβρουαρίου

130 εκατομμύρια δολάρια είναι το οικονομικό όφελος που έχει συνολικά η περιοχή του Λος Άντζελες λόγω της φιλοξενίας της τελετής απονομής των βραβείων Όσκαρ.

(Περισσότερο) από 100 εκατομμύρια δολάρια είναι η ετήσια επένδυση του Χόλυγουντ στην προώθηση για τα Όσκαρ.

29,6 εκατομμύρια ήταν ο μέσος αριθμός θεατών της τελετής του 2019.

15 εκατομμύρια δολάρια είναι ο μέσος όρος αύξησης των εισιτηρίων της ταινίας που κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας

10 εκατομμύρια δολάρια είναι ο μέσος όρος κόστους της συνολικής εμφάνισης μιας σταρ στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ. Το 2014 η Κέιτ Μπλάνσετ είχε «κοστίσει» 18,1 εκατομμύρια δολάρια και παραμένει η πιο ακριβή στην ιστορία. Αν είσαι απλώς καλεσμένη «κοστίζεις» περίπου 1,5 εκατομμύρια δολάρια και αν είναι η πρώτη σου φορά υπολόγισε πως θα ξοδέψεις γύρω στα 266.000 δολάρια.

(Περισσότερα από) 2,6 εκατομμύρια δολάρια είναι η τιμή για ένα διαφημιστικό 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια της τηλεοπτικής μετάδοσης των Όσκαρ.

72 χιλιάδες δολάρια κοστίζει μια ολοσέλιδη καταχώρηση στο The Hollywood Reporter κατά την οσκαρική περίοδο.

105 χιλιάδες δολάρια κοστίζει μια διπλή πρόσκληση για το πάρτι του Vanity Fair, το πιο ακριβό που γίνεται ιστορικά μετά την τελετή.

24.700 δολάρια κοστίζει το κόκκινο χαλί και χρειάζεται ένα συνεργείο από 18 εργάτες που δουλεύουν περίπου 900 ώρες για να το στήσουν.

12.500 δολάρια κοστίζει το streaming μιας ταινίας που διανέμεται στους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Φτηνότερο σε σύγκριση με το 1 εκατομμύριο περίπου που κόστιζε η φυσική διανομή DVD των ταινιών.

400 δολάρια κοστίζει το επιχρυσωμένο με χρυσό 24 καρατίων αγαλματάκι των Όσκαρ.

263 λεπτά ήταν η πιο μεγάλη σε διάρκεια τελετή. Ήταν αυτή του 2020.

215.000 δολάρια η αξία του κάθε υποψηφίου σε δώρα. Η τσάντα με τα δώρα κοστίζει περίπου 148,000 δολάρια (φέτος θα είναι ακριβότερη) συν ένα ταξίδι στην Ανταρκτική, 25.000 δολάρια καλλυντικά και θεραπείες ομορφιάς.

200 λεπτά ήταν η διάρκεια της περσινής 91ης τελετής

93 ήταν οι χώρες που υπέβαλαν ταινία για την κατηγορία της Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Τελικά επιλέχθηκαν ταινίες από την Πολωνία (Corpus Christi), την Ισπανία (Πόνος και Δόξα), την Νότια Κορέα («Παράσιτα»), Βόρεια Μακεδονία («Honeyland») και Γαλλία («Οι Άθλιοι»)

71 χρόνια είναι ο μέσος όρος στη φετινή κατηγορία του Β’ Ανδρικού Ρόλου. Ο Μπραντ Πιτ, που είναι το φαβορί για τη νίκη, είναι 56, ενώ οι άλλοι τέσσερις είναι μεγαλύτεροι και όλοι κάτοχοι Όσκαρ (Τομ Χανκς, 63, Τζο Πέσι, 76, Αλ Πατσίνο, 79, Σερ Άντονι Χόπκινς, 82)

62 γυναίκες είναι συνολικά υποψήφιες. Το μεγαλύτερο νούμερο από καταβολής του θεσμού ισοδυναμεί με το ένα τρίτο των συνολικών υποψηφιοτήτων. Θυμίζουμε πως, ωστόσο, δεν υπάρχει καμία γυναίκα στην κατηγορία του Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας.

52 υποψηφιότητες μετράει με τη φετινή του για τη μουσική του «Star Wars: Skywalker Η Άνοδος» ο Τζον Γουίλιαμς και είναι ο εν ζωή άνθρωπος με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία του θεσμού**. Ιστορικά είναι ο δεύτερος αυτή τη στιγμή, με πρώτο τον Γουόλτ Ντίσνεϊ που είχε 59 συνολικά υποψηφιότητες. Ο Τζον Γουίλιαμς με τη φετινή του υποψηφιότητα, προσθέτει άλλη μία – συνολικά έξι – για ταινίες του saga του «Πολέμου των Άστρων».

24 υποψηφιότητες, τις περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο χολιγουντιανό στούντιο μετράει το Netflix.

25 χρόνια είναι το κενό ανάμεσα στο Όσκαρ Τραγουδιού για το «Can you feel the Love Tonight?» που είχε κερδίσει ο Έλτον Τζον και τη φετινή του υποψηφιότητα στην ίδια κατηγορία του τραγουδιού.

19 χρόνια είναι το κενό ανάμεσα στην προηγούμενη υποψηφιότητα του Τομ Χανκς (το 2000 για το «Ναυαγό») και τη φετινή του για το «A Beautiful Day in the Neighborhood»

20 χρόνια είναι το κενό ανάμεσα στο πρώτο Όσκαρ Σκηνοθεσίας του Σαμ Μέντες για το «American Beauty» και το φετινό που ως φαβορί διεκδικεί με το «1917».

20% είναι η αύξηση ποσοστού της αμοιβής ηθοποιού μετά το Όσκαρ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

12η στη σειρά η Σκάρλετ Τζοχάνσον, ανάμεσα στους ηθοποιούς που έχουν προταθεί την ίδια χρονιά για Όσκαρ Α’ και Β’ Ρόλου για διαφορετική ταινία. Η Φέι Μπέιντερ το 1939 (Α’ Ρόλου για το «White Banners», Β’ Ρόλου για το «Jezebel»), η Τερέζα Ράιτ το 1943 (Α’ Ρόλου για το «The Pride of the Yankees», Β’ Ρόλου για το «Mrs. Miniver»), Μπάρι Φιτζέραλντ το 1945 για την ίδια ακριβώς ταινία, το «Going my Way», η Τζέσικα Λανγκ το 1983 (Α’ Ρόλου για το «Frances» και Β’ Ρόλου για το «Tootsie»), η Σιγκόυρνι Γουίβερ το 1989 (Α’ Ρόλου για το «Γορίλλες στην Ομίχλη» και Β’ Ρόλου για το «Εργαζόμενο Κορίτσι»), ο Αλ Πατσίνο το 1993 (Α’ Ρόλου για το «Αρωμα Γυναίκας», Β’ Ρόλου για το «Glengarry Glenn Ross»), η Χόλι Χάντερ το 1994 (Α’ Ρόλου για «Μαθήματα Πιάνου» και Β’ Ρόλου για τη «Φίρμα»), η Εμα Τόμπσον το 1994 (Α’ Ρόλου για τα «Απομεινάρια Μιας Μέρας» και Β’ Ρόλου για το «Εις το Ονομα του Πατρός»), η Τζούλιαν Μουρ το 2003 (Α’ Ρόλου για το «Far From Heaven» και Β’ Ρόλου για τις «Ωρες»), ο Τζέιμι Φοξ το 2005 (Α’ Ρόλου για το «Ray» και Β’ Ρόλου για το «Collateral»), η Κέιτ Μπλάνσετ το 2008 (Α’ Ρόλου για το «Elizabeth» και Β’ Ρόλου για το «I’ m Not There»).

11 υποψηφιότητες, τις περισσότερες φέτος για μια ταινία μετράει το «Joker» του Τοντ Φίλιπς.

10 υποψηφιότητες έχουν τρεις ταινίες φέτος, o «Ιρλανδός», το «Κάποτε στο… Χόλυγουντ» και το «1917».

9 υποψηφιότητες μετράει ο Μάρτιν Σκορσέζε στην κατηγορία της Καλύτερης Σκηνοθεσίας, τις περισσότερες που έχει εν ζωή σκηνοθέτης.

6 ταινίες κατάφεραν να προταθούν την ίδια χρονιά στις κατηγορίες της Ξενόγλωσσης (Διεθνούς από φέτος) και Καλύτερης Ταινίας**. Η έκτη είναι τα φετινά «Παράσιτα», Οι προηγούμενες πέντε είναι το «Roma», το «Z», το «Η Ζωή Είναι Ωραία», το «Τίγρης και Δράκος» και η «Αγάπη» του Μίκαελ Χάνεκε.

4 φορές υποψήφια η Σίρσα Ρόναν για Όσκαρ Ερμηνείας. Είναι η δεύτερη νεότερη που το καταφέρνει, αφού για λίγους μήνες προηγείται η Τζένιφερ Λόρενς.

3 φορές φέτος που η τελετή δεν θα έχει οικοδεσπότη.

3 είναι οι υποψήφιοι που την ίδια χρονιά διεκδίκησαν Όσκαρ Ερμηνείας και Τραγουδιού. Φέτος το επιχειρεί η Σίνθια Ερίβο. Προηγήθηκαν οι Μέρι Τζ. Μπλάιτζ το 2018 για το «Mudbound» και το τραγούδι «Mighty River» και η Lady Gaga περσι με το «Ένα Αστέρι Γεννιέται» και το τραγούδι «Shallow» που κέρδισε και το Όσκαρ.

1 μόνο από τους φετινούς υποψήφιους ηθοποιούς ήταν υποψήφιος και πέρσι. Είναι ο Άνταμ Ντράιβερ. Πέρσι ήταν υποψήφιος στο Β’ Ανδρικό Ρόλο για το «Blakkklansman» του Σπάικ Λι. Φέτος για Α’ Ανδρικό Ρόλο στο «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ.

1η φορά μια ταινία από τη Νότια Κορέα είναι υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. 1η φορά μια ταινία από τη Νότια Κορέα είναι υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας και Καλύτερης Ταινίας. 1η φορά μια ταινία από τη Νότιο Κορέα είναι υποψήφια. Τελεία. Είναι τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο που αν κερδίσουν το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας θα είναι η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που το καταφέρνει, απλά και μόνο επειδή το «The Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους ήταν βωβό.

0 είναι οι γυναίκες που είναι υποψήφιες για Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας.