Ο 1ος Διαγωνισμός Καινοτομίας eXtended Reality XR Cosmos του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» είναι γεγονός

Ο 1ος Διαγωνισμός Καινοτομίας eXtended Reality XR Cosmos του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» είναι γεγονός
Photo: pixabay.com
Startups από τους χώρους της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας έδειξαν το ταλέντο και τις δυνατότητές τους στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» η δεύτερη φάση του 1ου Διαγωνισμού Καινοτομίας  που προκήρυξε το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. O διαγωνισμός εντάσσεται στις δράσεις του Προγράμματος XR Cosmos, το οποίο υλοποιείται από το Κέντρο Έρευνας, Ανάπτυξης και Αριστείας του Ιδρύματος και πλαισιώνεται από ένα ολοκληρωμένο φάσμα πρωτοβουλιών, όπως συνεργασία με διεθνή fora και Οργανισμούς, διασύνδεση με διεθνείς Ερευνητικούς Φορείς και Ιδρύματα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ερευνητικές και εκπαιδευτικές δράσεις.

Νεοφυείς επιχειρήσεις και ομάδες παρουσίασαν πρότυπες ιδέες και τη λύση εικονικής, επαυξημένης ή εκτεταμένης πραγματικότητας που πρότειναν, το ζήτημα που αντιμετωπίζεται ή το πρόβλημα που επιλύεται και σύντομη ανάλυση της αγοράς που καλύπτει, ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής, η οποία αποτελείται από θεσμικούς παράγοντες, εκπροσώπους ελληνικών και διεθνών επενδυτικών σχημάτων, διακεκριμένα στελέχη της τεχνολογίας και καινοτομίας, καθώς και μέλη της ερευνητικής, επιχειρηματικής και εκπαιδευτικής κοινότητας.

«Ο πρώτος διαγωνισμός καινοτομίας σε AR – VR είναι γεγονός. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα πεδία της εκπαίδευσης, της ψυχαγωγίας και του gaming. Είναι μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και θέλουμε να έχουμε μαζί μας, σε αυτό το ταξίδι, το οικοσύστημα των funds αλλά και των πανεπιστημίων» δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΕΔΕΓΕ, Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και του ΕΒΕΑ, αλλά και Επικεφαλής του υπερσύγχρονου και καινοτόμου Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», κα Σοφια Κουνενάκη – Εφραίμογλου.

Τόνισε πως στις δράσεις του Ιδρύματος είναι, μεταξύ άλλων, η διεξαγωγή δωρεάν μαθημάτων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού σε μαθητές γυμνασίου και α’ Λυκείου που θα τους επιτρέψουν να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά με την  τεχνολογία και την καινοτομία.

Εξίσου σημαντική είναι όμως και η κίνηση, να δοθεί η δυνατότητα στις ελληνικές οικογένειες να περιηγηθούν δωρεάν, μαζί με τα παιδία τους, στις διαδραστικές εκθέσεις που φιλοξενούνται στο Ίδρυμα, αμέσως μετά το Πάσχα.

«Είμαστε πολύ κοντά στο ελληνικό startup οικοσύστημα και θέλουμε να χρηματοδοτήσουμε την προσπάθεια νεοφυών επιχειρήσεων στον χώρο της τεχνολογίας, κυρίως εκείνων στις οποίες ηγούνται γυναίκες. Στηρίζουμε έμπρακτα τη δράση του Enterprise Greece που αφορά στην αποστολή καινοτόμων ελληνικών start ups στην Silicon Valley. Παράλληλα είναι η πρώτη φορά που απευθύνεται πρόσκληση σε γυναικείες ομάδες να λάβουν μέρος στη θερμοκοιτίδα του ΕΒΕΑ» πρόσθεσε η κα Εφραίμογλου υπογραμμίζοντας πως η Ελλάδα διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να εξάγει καινοτομία στο εξωτερικό.

Να σημειωθεί πως στην Επιτροπή συμμετέχουν δύο διακεκριμένα στελέχη στον Τομέα των Νεοφυών Επιχειρήσεων και των Νέων Τεχνολογιών, τα οποία το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού προσκάλεσε για αυτό ακριβώς τον σκοπό στη χώρα μας, τον Alfredo Coppola, Συνιδρυτή του US Market Access Center, της μακροβιότερης θερμοκοιτίδας νεοφυών επιχειρήσεων στη Silicon Valley και του Prospera Women, ενός προγράμματος αφιερωμένου στην ενδυνάμωση και την προώθηση της ανάπτυξης εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες σε όλο τον κόσμο, και την Amy Peck, Ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλο της EndeavorXR, μιας κορυφαίας παγκόσμιας εταιρείας στρατηγικής και συμβούλων VR/AR (XR). Μάλιστα και οι δύο έδωσαν το παρών στο Most Powerful Women Summit 2022 που διοργανώθηκε από το Fortune Greece.

Όσο για τις ομάδες  που συμμετείχαν στον Διαγωνισμό είναι οι εξής:

  1. «VR 4.0»

Εκπαίδευση μέσω τεχνολογίας VR για τη βελτίωση των τεχνικών γνώσεων και δεξιοτήτων του προσωπικού συντήρησης για τη μείωση του λειτουργικού κόστους στον κλάδο.

  1. EXPLORE City Stories: a location storytelling augmented reality (AR) application

Δημιουργία μίας εφαρμογής τοποθεσίας επαυξημένης πραγματικότητας (AR), η οποία συνδυάζει ηχητικές ιστορίες με στοιχεία AR. Η εφαρμογή φιλοδοξεί να κάνει την περιήγηση στην πόλη πιο προσωπική και διαδραστική, χρησιμεύοντας ως εναλλακτική λύση στους παραδοσιακούς ηχητικούς οδηγούς.

  1. Head Mounted Display

Δημιουργία και εφαρμογή παιχνιδιού Εικονικής Πραγματικότητας με συσκευή Head Mounted Display για τη βελτίωση της λειτουργικότητας ατόμων με αναπηρία

  1. Virtual Travelers

Διαδικτυακή ταξιδιωτική εφαρμογή, που χρησιμοποιεί την Εικονική Πραγματικότητα για να δώσει σε δυνητικούς πελάτες μία ιδέα της εμπειρίας που μπορούν να περιμένουν από μια περιήγηση, δραστηριότητα ή τοποθεσία. Πρόκειται για ένα τρόπο ταξιδιού στο εξωτερικό από την άνεση του σπιτιού του χρήστη, μέσω της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας (VR) και του βίντεο 360°.

  1. Φωτορεαλιστική Απεικόνιση Επαυξημένης Πραγματικότητας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

Η Phasmatic προτείνει λύσεις φωτορεαλιστικής και πιστής 3D/AR απεικόνισης, προεπισκόπησης και επεξεργασίας προϊόντων στο διαδίκτυο με βάση εξελιγμένους αλγορίθμους φωτορεαλιστικής προσομοίωσης. Με την ανάπτυξη της ιδέας δίνεται μία, άμεσα και εύκολα, αξιοποιήσιμη λύση οπτικοποίησης από όλες τις εταιρείες λιανικού εμπορίου που επιθυμούν μία σύγχρονη αναβάθμιση των υπηρεσιών τους στην διαδικτυακή τους πλατφόρμα, καλύπτοντας τις περιπτώσεις παραδοσιακών e-shops, αλλά και eCommerce marketplaces.

  1. 3D Audio + Augmented Reality + AI Chatbots + IoT = Exhibot

Ανάπτυξη ενός έξυπνου εξατομικευμένου συστήματος ηχητικού οδηγού (Exhibot: exhibit + chatbot) με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας του χρήστη που επισκέπτεται αξιοθέατα και μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς, η οποία θα τον παρακινεί να ανακαλύψει και να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες.

  1. Continuum

Ανάπτυξη ενός παιχνιδιού περιπέτειας βασισμένου στην αφήγηση με τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Για να προχωρήσουν στο σενάριο του παιχνιδιού, οι παίκτες πρέπει να ταξιδέψουν στον χρόνο μέσω της Επαυξημένης Πραγματικότητας, παρατηρώντας πώς ήταν το περιβάλλον τους στο μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν. Στη συνέχεια, αλληλεπιδρούν με τα στοιχεία που βλέπουν (κτήρια, αντικείμενα ή το περιβάλλον τους γενικότερα), κινούμενοι γρήγορα μέσα στις ζώνες ώρας, ώστε να αποφύγουν τα εμπόδια και να φτάσουν τους στόχους τους.

  1. Anthologia

Δημιουργία ενός «έξυπνου σουβενίρ» με τη χρήση online AR συστήματος που θα στοχεύει στη δημιουργία ενός προσωποποιημένου ψηφιακού αναμνηστικού.

Η επιτροπή του Διαγωνισμού επέλεξε τις νικήτριες ομάδες, οι οποίες θα λάβουν χρηματικό έπαθλο και θα ενισχυθούν με στοχευμένες δράσεις στήριξης όπως παροχή εξοπλισμού, δυνατότητα συμμετοχής σε διεθνείς εκθέσεις, ένταξη στη Θερμοκοιτίδα Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων, αλλά και με δυνατότητα εύρεσης επιχειρηματικών κεφαλαίων μέσα από την επαφή με υποψήφιους επενδυτές.

Ο Διαγωνισμός εντάσσεται στις παράλληλες δράσεις του 1ου Διεθνούς XR Cosmos Συνεδρίου, το οποίο προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο 2022, όπου ερευνητές, δημιουργοί, επιχειρηματίες, επενδυτές και θεσμικοί παράγοντες από την παγκόσμια κοινότητα θα διαμορφώσουν το νέο πεδίο ανάπτυξης ιδεών, διασύνδεσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης.