Πώς γυρίστηκε το Gravity;

Ρομπότ αυτοκινητοβιομηχανίας και εκατομμύρια LED χρησιμοποιήθηκαν για τις εντυπωσιακές σκηνές - Ο σκηνοθέτης και ο υπεύθυνος οπτικών εφέ αποκαλύπτουν τα μυστικά τους.

Όλοι όσοι έχουν δει το Gravity (στην Ελλάδα έρχεται στις 7 Νοεμβρίου) συμφωνούν πως το δυνατό της σημείο είναι οι ερμηνείες. Μένουν όμως και άφωνοι από την απεικόνιση των ανθρώπων και των δορυφόρων σε τροχιά, σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας, και με τη γη να γυρίζει στο φόντο, έτσι ακριβώς όπως φαίνεται από το διάστημα.

Σε συνέντευξη που έδωσαν στο περιοδικό Dazed ο σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν και ο «γκουρού» των οπτικών εφέ Τιμ Βέμπερ, είπαν: «Ζητήσαμε τη γνώμη του Ντέιβιντ Φίντσερ (σ.σ. Fight Club, Se7en) και μας είπε πως η τεχνολογία για αυτό που είχαμε στο μυαλό μας δεν θα υπάρχει παρά σε επτά χρόνια», λέει ο Κουαρόν. «Εμείς το καταφέραμε σε τέσσερα. Ο Τζέιμς Κάμερον (σ.σ. Avatar, Titanic) μάς είπε η τεχνολογία υπάρχει, αλλά θα έπρεπε εμείς να επινοήσουμε και να φτιάξουμε τα εργαλεία, και ότι θα μας κοστίσει $400 εκατ. Το καταφέραμε με 100».

Διαβάστε ακόμη: Στο «κρεβάτι» με τη NASA

Ο Τιμ Βέμπερ είναι ο άνθρωπος πίσω από το Avatar και το Dark Night. «Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι να φωτίσεις τη σκηνή σου σαν να είναι στο Διάστημα. Εκεί το φως έρχεται από όλες τις κατευθύνσεις και είναι παντελώς αφιλτράριστο, είναι ένα φως που δεν έχεις δει ποτέ στη γη. Πώς θα το καταφέρναμε αυτό; Δεν είχα ιδέα».

Η ιδέα ήρθε από τον διευθυντή φωτογραφίας Τσίβο Λουμπέζκι που, παρακολουθώντας μια συναυλία, είχε την ιδέα να χρησιμοποιήσουν φώτα LED. Και, όπως είπε ο Κάμερον, έπρεπε να δημιουργήσουν το δικό τους, ιδιαίτερο εργαλείο. Τους πήρε δύο χρόνια, αλλά κατέληξαν σε ένα κουτί διαστάσεων 3Χ3 μέτρων με 1,8 εκατ. LED στις πλευρές του, ένα προς ένα ελεγχόμενα από υπολογιστή. Μέσα στο κουτί έμπαιναν οι ηθοποιοί και έμεναν για ώρες, όσο διαρκούσαν οι σκηνές τους.

Επόμενη πρόκληση η εξομοίωση της έλλειψης βαρύτητας. Το τιμ κατέληξε στη λύση των ρομπότ αυτοκινητοβιομηχανίας. Ένας μηχανικός βραχίονας που, κανονικά, σηκώνει κομμάτια λαμαρίνας βάρους εκατοντάδων κιλών, επαναπρογραμματίστηκε, ώστε να «αρπάξει» τη Σάντρα Μπούλοκ και τον Τζορτζ Κλούνεϊ και να τους «αιωρεί» στον αέρα. Η λύση προτιμήθηκε επειδή οι κινήσεις αυτών των ρομπότ προγραμματίζονται με ακρίβεια χιλιοστού και ολόκληρη η «χορογραφία» που περιλάμβανε την κάμερα, τους ηθοποιούς και τον φωτισμό είχε αναλυθεί και οριστεί εκ των προτέρων.

Διαβάστε ακόμη: Τρισδιάστατη δίαιτα από τη NASA

Μπορεί το Gravity να αποτελεί έναν τεχνικό άθλο, αλλά ο Κουαρόν πιστεύει πως στο προσκήνιο θα πρέπει να είναι πάντα η ιστορία και τα συναισθήματα που προκαλεί. «Όλα αυτά είναι απλώς εργαλεία. Δεν θα ήθελα οι θεατές να κοιτούν και να προσπαθούν να μαντέψουν πώς κάναμε το καθετί»

Δείτε το επίσημο trailer:

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ περιγράφει πόσο άβολες ήταν οι διαστημικές στολές:

Εδώ, ένας αστροναύτης εξηγεί πόσο κοντά είναι η απεικόνιση της ταινίας στην πραγματικότητα (προσοχή, περιέχει spoilers):

Διαβάστε ακόμη: Τα όρια του ηλιακού συστήματος ξεπέρασε το «Βόγιατζερ 1»